9 клас. Урок 27-28. Фотомистецтво та реклама.

Тема: Фотомистецтво  та  реклама


      У наш час складно уявити, що колись не існувало фотографій, адже тепер майже в кожній родині зберігається добірка сімейних фото. 

       Фотографія має на меті створення за допомогою фотоапарата зображень певних предметів, об'єктів, людей. Спочатку вона була монохромна, згодом виникла й   кольорова.


      Фотографія (від грец. «світло» та «пишу») 
сукупність різноманітних науково-технічних засобів і технологій,  які мають на меті реєстрацію зображень об'єктів за допомогою світла.



Винахідниками фотографії є французи Жозеф Нісефор Ньєпс і Луї Жак Дагерр та англієць Вільям Генрі Фокс Телбот (1839)

                 


   Першою жінкою-фотографом була англійський ботанік Анна Аткінс

            

Фотомистецтво належить до візуальних, або пластичних, мистецтв  і   водночас   до   так   званих   «технічних»

Фотомистецтво - створення за допомогою технічних засобів зорового образу документального значення, художньо виразного і достовірного, що фіксує в застиглому зображенні мить дійсності.


Існує два  напрями  фотографії – документальна  і  художня.

Документальна фіксує миттєвості життя, об'єктивну реальність.


Художня   втілює   художній   задум, авторський погляд на сцени й об'єкти, спеціально обрані або організовані для фотографування.

    Легендою американського і світового фотомистецтва є Ансел Адамс (1902-1084).  Широкої популярності А.Адамс набув завдяки  своїм   чорно-білим   пейзажам.
     

Ансель Адамс - фотограф


   Фотографія  А.Адамса  «Хребет Тітон і річка Снейк» увійшла до 116 робіт, обраних для занесення на золоту пластинку космічного корабля «Вояжер», який був запущений у космос, щоб передати іншим цивілізаціям інформацію про природу Землі.
    Одним   із найвідоміших фотографів в Україні був свого часу Альфред Федецький, уроженець Житомира. Він відкрив фотомайстерню в Харкові, фотографував коронованих осіб, військових, діячів мистецтва, шляхтичів і міщан.






Візуальна мова фотографії має свою специфіку

Фотокомпозиція передбачає доцільне розташування об'єктів, елементів переднього плану і тла відповідно до вимог візуальної гармонії.
Художні аспекти фотографії виявляються у виборі стилю, жанру, прийомів оброблення фотоматеріалів.
    Техніка фотозйомки полегшує пошук задуманого образу, а сучасні технічні засоби спростили отримання якісного зображення.
   До найпопулярніших жанрів фотомистецтва належать пейзаж, портрет   і    репортаж. 
    Усім їм притаманний документалізм – властивість, яка вперше увійшла в мистецтво з появою фотографії.
ПЕЙЗАЖ
ПОРТРЕТ
РЕПОРТАЖ















У сучасній фотографії розрізняють такі напрями й стилі:

- плакатно-рекламний
- художньо-конструктивний декоративний 
- символічний
- імпресіоністичний;
- етнографічно-соціологічний репортажний

Аерофотографія – напрям фотомистецтва, який дає можливість відчути себе птахом і побачити нашу планету з висоти пташиного лету.
   Цікаво відкривати світ морів і океанів під час підводних фотозйомок. Дайвери знімають дивні підводні печери, риб, водорості.
На основі колажу, монтажу виник новий вид творчості – фото-арт, де фотографія стає частиною простору або пам'ятки про певну художню акцію, яку неможливо безпосередньо показати публіці.
   В Україні відбуваються національні й міжнародні виставки, конкурси фотомистецтва для професіоналів і аматорів. Відомий фотохудожник Василь Пилипюк заснував першу в нашій країні фотогалерею «Світло й тінь»


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Самостійно сфотографуйте цікаві куточки свого двору та організуйте в класі фотоконкурс "Весна на дворі! Весна в душі."



Тема:  Фотомистецтво та реклама 

Завдання: 
  • Це слово в перекладі означає "світло" та "пишу"
  • Винахідниками фотографії є французи...
  • Існує два напрямки фотографії ...
  • Легенда  американського і світового фотомистецтва, автор чорно-білих пейзажів є..
   Реклама стала нині частиною повсякдення, без неї важко уявити сучасне життя. Вона створює віртуальний світ і залучає до нього споживача, формуючи його інтереси й потреби.

Реклама  (від лат. «виголошую») - елемент культури, спосіб впливу на споживача, щоб з метою донести інформацію про предмет рекламування, сформувати відповідні потреби.

За спрямованістю розрізняють рекламу: 
  • комерційну (бізнесову, товарну) 

  • соціальну (політичну, просвітницьку)

Залежно від території рекламу поділяють на: 
  • локальну (охоплює торговельний заклад або населений пункт)
  • регіональну (певний регіон)
  • загальнонаціональну (в межах однієї держави) 
  • міжнародну.
   Реклама є комунікативним процесом, її сенс схоплюється миттєво і засвоюється на рівні підсвідомості. Для цього використовують спеціальні рекламні прийоми: повтори тексту, гіперболізація, креативні візуальні ідеї тощо.

   Реклама існувала починаючи з античних глашатаїв, що сповіщали про театральні або спортивні видовища. Її вплив підвищився з поширенням друку. Стимулюючи прагнення людей до задоволення різних потреб, реклама сприяла продуктивності виробництва. Сучасні ЗМІ перетворили її на бізнес.
До засобів розповсюдження рекламної продукції належать:
кіно,  відео, телебачення;

До засобів розповсюдження рекламної продукції належать:

радіо, періодичні друковані видання (газети, журнали)











До засобів розповсюдження рекламної продукції належать:

поліграфічна продукція 
(плакати, афіші, буклети, каталоги)

зовнішня реклама 
(білборди, вказівники, вивіски та вітрини)

реклама на транспорті 
(оформлення транспорту)
ярмарки, виставки 
(презентації, дегустація продуктів)

 Під час розповсюдження реклами поширюють складові елементи фірмового стилю виробника: 
товарний знак або емблему
логотип
слоган 
корпоративний колір 
сувенірну продукцію


   На мистецтві реклами позначаються художні стилі: модернізм і постмодернізм. На ранньому етапі її розвитку запозичували методи модерну (подання звичайних речей як предметів мистецтва технократичної краси)
Нині в рекламній творчості втілюють естетику урбанізму; відчутне захоплення кольором і лінією, як в абстракціоністів.


   Нове ставлення до речей сприяло вивільненню кольору, який і дотепер є основним виражальним засобом реклами. Фантазію рекламістів збуджує «виразність беззмістовного», притаманна кубізму і сюрреалізму. Популярні засоби поп-арту, мінімалізму.
   Прогрес технологій у галузях фотографії, поліграфії, комп'ютерній техніці дав поштовх рекламному дизайну. Щоб вплив на споживача був дієвішим, у рекламі використовують живопис, театр, кіно, телебачення, літературу, музику.

Домашнє завдання: 

  • Підберіть та відтворіть з підручних засобів відому картину. Як зразок ознайомтесь з картиною вище. ⇧

Немає коментарів:

Дописати коментар